VILNIAUS UNIVERSITETO
STUDENTŲ ATSTOVYBĖ
UŽSIENIO KALBŲ INSTITUTE

VU SA UKI Ataskaitinė-rinkiminė konferencija

Visus VU SA UKI studentus kviečiame balandžio 28 d. 16:15 val. atvykti į VU SA UKI ataskaitinę-rinkiminę konferenciją, kuri vyks 239 auditorijoje, Centriniuose rūmuose. Konferencijos metu pirmininkė Roberta Kutulytė pristatys Metų veiklos ataskaitą, o vėliau bus renkama nauja pirmininkė bei studentų atstovai. Labai kviečiame dalyvauti!

Skaityti daugiau>>

VU studentai nemokamai kviečiami į LOGIN Startup Fair!

Konferencija su pranešėjais iš tokių kompanijų kaip „Uber“, „Tesla“ ar „The Next Web“, galimybė kurti elektroniką, robotus ir kitą techninę įrangą, bepiločių orlaivių lenktynės, idėjų pristatymas skaitmeniniame startuolių mūšyje - visa tai gegužės 5-6 dienomis studentų laukia svarbiausiame metų startuolių renginyje „LOGIN Startup Fair“.

Neturi „LOGIN“ konferencijos bilieto? Ne bėda – „LOGIN Startup Fair“ vyks atskirame Vilniaus „Litexpo“ parodų centro pastate ir lankytojams bus visiškai nemokamas! Renginyje galėsi susipažinti su 60 įdomiausių Lietuvos ir kaimyninių šalių startuolių, dalis kurių gali pasiūlyti karjeros galimybių, o absoliučiai visi - įkvėpti imtis savo inovatyvaus verslo!



Kas laukia „LOGIN Startup Fair“?

● Pranešimai apie tai, ko reikia sėkmingai karjerai šiandienos kūrybinėje ir startuoliškoje ekonomikoje. Daugybė kitų temų.

● Pranešėjai iš tokių kompanijų kaip „Tesla“, „UBER“, „Vinted“, „The Next Web“, IBM ir kt.

● „Digital Startup Battle“ - pristatyk savo idėją prieš vaizdo kamerą ir laimėk PS4 konsolę!

● Hardware District zona: maker’iai, robotai, gadget’ai ir…dronų lenktynės!

● Techniniai kūrėjai: Green Garage, Technariumas, Robotikos mokykla, Robotikos Akademija, Business Hive, KTU MakerSpace, VGTU Linkmenų fabrikas, Meškėnų laboratorija, Padirbtuvės…

● … jie visi tau padės konstruoti, gaminti, kurti, spausdinti 3D spausdintuvais, pasigaminti marškinėlius ir pažadinti savyje išradėją.

● Idėjos ir pažintys, įkvepiančios pradėti savo startuolį…

● … arba prisijungti prie dešimčių siūlančių darbą!


„LOGIN Startup Fair“ - Lietuvos startuolių nauji metai. Ateik atšvęsti! Visiškai nemokamai.

Daugiau informacijos ir programą rasite čia.

Skaityti daugiau>>

VU SA atlikta analizė: rudens semestre į posėdžius rinkosi beveik pusė studijų programų komitetų

Į posėdžius rudens semestro metu Vilniaus universitete rinkosi beveik pusė studijų programų komitetų, atsakingų už studijų kokybės užtikrinimą, rodo Vilniaus universiteto Studentų atstovybės (VU SA) surinkti duomenys.

Pagal Universitete galiojančius studijų programos komiteto nuostatus, komitetų posėdžiai turėtų įvykti ne rečiau kaip kartą per semestrą. Nepaisant to, remiantis studentų atstovų pateikiama informacija, nuo mokslo metų pradžios iki 2016 m. vasario 22 dienos iš 164 Universitete esančių komitetų į posėdžius rudens semestre susirinko vos 70. Tai – mažiau nei pusė (43,6 proc.) visų Universitete veikiančių studijų programų komitetų.

HTML5 Icon

VU SA atstovų koordinatorės Rasos Ibelhauptaitės teigimu, nešaukiami posėdžiai gali sudaryti įspūdį, kad tam tikrose studijų programose pokyčiai nevyksta, nėra užtikrinama jų kokybė.

„Studijų programų komitetai – studijų kokybės užtikrinimo organas, skirtas programos stebėsenai, keitimui ir tobulinimui. Universitete studijų programos turėtų būti lanksčios, nuolat atsinaujinti, ieškoti stipriųjų ir silpnųjų savo pusių ir atsižvelgiant į stebėsenos bei vertinimo rezultatus imtis atitinkamų veiksmų. Jei studijų programų komitetai veiktų efektyviai, universitete neliktų daugelio su studijų procesu susijusių problemų. Tačiau kai kuriose studijų programose tenka stebėti „ledynmetį“. Žinoma, negalime vienareikšmiškai sakyti, jog procesai ten nevyksta, tačiau jeigu ir vyksta, mes pokyčio apčiuopti negalime, į juos neįtraukiamos visos suinteresuotos šalys“, – sako R. Ibelhauptaitė.

Anot VU SA atstovų koordinatorės, yra padalinių, kuriuose komitetai renkasi daugiau nei kartą, bet tokie atvejai kol kas yra labiau išimtys, negu taisyklė. Vis dėlto, atsakomybės dėl esamos situacijos ji nelinkusi skirti vien studijų programų komitetų pirmininkams.

„Nors studijų programų komitetų pirmininkai atsakingi už posėdžių šaukimą, inicijuoti juos gali kiekvienas komiteto narys. Todėl studentų atstovams taip pat siekiame įdiegti, kad jie yra lygiaverčiai komitetų nariai, galintys inicijuoti posėdžius, kelti poreikiais grįstas problemas ir ieškoti galimų jų sprendimo būdų.

Vertinant bendrą situaciją, stebime nemažą skaičių komitetų, kurie praėjusį pusmetį susirinko bent kartą (70), kelios programos rinkosi net po kelis kartus (33 komitetai turėjo daugiau nei vieną posėdį), tačiau labai retai jų sušaukiama daugiau. Nors studijų programos komitetas yra tik vienas iš daugelio studijų kokybės gerinimo organų, reti posėdžiai sufleruoja, kad veikti tikrai yra ką“, – priduria VU SA atstovė.

HTML5 Icon

VU SA prezidento Andriaus Uždanavičiaus manymu, tokio pobūdžio analizės turėtų reikšmingai prisidėti atkreipiant visų studijų proceso dalyvių dėmesį į studijų kokybės gerinimą.

„Tokią analizę universitete atlikome pirmą kartą ir tikimės, kad ji atkreips dėmesį į esančią problematiką. Ši statistika jokiu būdu nereiškia, jog pusė universiteto programų negalvoja apie studijų kokybę. Skaičiai parodo, kad ne visai gerai išnaudojame puikų įrankį studijų kokybės gerinimui. Nors jie ir nespindi, galime pasidžiaugti, jog Universiteto planuose yra atsiradę vietos ir studijų programų komitetų stiprinimui bei įgalinimui, tad tikimės, kad ta linkme ir toliau bus dirbama“, – mintimis dalijasi A. Uždanavičius.

Primename, jog šiemet VU SA skiria ypatingą dėmesį studijų programų komitetų veikimui bei studentų atstovams. Be jau įvykusių studijų programų komitetų mokymų, kuriuose studentų atstovai buvo supažindinti su komitetų veikla bei veikimo principais, atstovams buvo parengti ir specialūs testai, tikrinantys reikalingas kompetencijas ir sufleruojantys įvairius sklandaus komiteto veikimo būdus.

Taip pat šiemet studentų atstovams buvo sukurtas pareigybių aprašas, kuriame pateikiami atstovų darbo principai ir bendrosios funkcijos. Siekiant įgalinti studentų atstovus, šiuo metu rengiama ir metodinė medžiaga, padėsianti užtikrinti reikalingą atstovų kompetenciją.


Visus analizės duomenis apie studijų programų komitetų susirinkimų skaičių galima rasti čia.

Skaityti daugiau>>

VU SA: socialinių stipendijų skyrimo tvarka ydinga

Švietimo ir mokslo ministerijos įgyvendintas užmojis padidinti socialines stipendijas nuo 114 eurų iki 123,5 eurų yra ilgai lauktas sprendimas, tačiau vykdomas ydingai, tvirtina Vilniaus universiteto Studentų atstovybė (VU SA). Nors oficialiai teigiama, kad padidintos išmokos sudarys geresnes sąlygas siekti mokslo studentams iš nepasiturinčių šeimų, taip pat neįgaliesiems ir našlaičiams, surinkti duomenys rodo, jog situacija – priešinga.

Dabartinėje paramos sistemoje socialinę stipendiją gali gauti tik tie studentai, kurie neturi daugiau nei vienos akademinės skolos, nėra susistabdę studijų ir nėra išėję akademinių atostogų. Tai reiškia, kad studentai, kurie negauna pakankamos finansinės paramos iš tėvų, atsiduria paradoksalioje situacijoje – tam, kad išgyventų, yra priversti ieškoti darbo ir mažiau laiko skirti savo studijoms. Studentams mažesnį dėmesį skiriant savo išsilavinimui, nukenčia jų akademiniai rezultatai ir visos skirtos išmokos iš jų atimamos.

Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centro (MOSTA) ir „Eurostudent“ projekto duomenimis, 41 proc. studentų Lietuvoje teigia turintys rimtų ar labai rimtų finansinių sunkumų, o didžiausią jų pajamų dalį sudaro tėvų parama. Atlikti tyrimai taip pat rodo, kad apie 75 proc. dirbančių studentų dirba tam, kad išgyventų ir beveik du trečdaliai jų – 60 proc. – teigia norintys skirti daugiau laiko savo studijoms.

Visi šie duomenys patvirtina jau seniai studentų išreikštą nepasitenkinimą, kad šiuo metu taikoma socialinių stipendijų tvarka yra ydinga ir nesukuria palankesnių sąlygų studentams užtikrinimo, teigia VU SA atstovė Indrė Širvinskaitė. Anot jos, studentai, dėl darbo negalintys pakankamai laiko skirti studijoms, praranda finansinę paramą ir yra palaipsniui eliminuojami iš aukštojo mokslo sistemos.

„Remiantis tarptautinių ekspertų, vertinančių socialinę dimensiją aukštajame moksle, vertinimais, socialinės stipendijos Lietuvoje ne visiškai atlieka savo funkciją kaip valstybės parama finansinių sunkumų turintiems studentams, nes ne visi studentai, kuriems reikalinga ši parama, turi teisę ją gauti. Studentai, turintys daugiau nei vieną akademinę skolą, susistabdę studijas ar išėję akademinių atostogų bei turintys finansinių sunkumų, nėra remiami“, – sako I. Širvinskaitė.

Socialinės stipendijos Lietuvoje skiriamos vis mažesniam skaičiui studentų. Nuo 2013 m. dėl piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo pataisos, socialinių stipendijų, paskirtų dėl sunkios finansinės padėties, sumažėjo bene trečdaliu – nuo 9 tūkst. iki 4 tūkst. 2015-aisiais.

Ši įstatymo pataisa numatė, kad į bendrai gyvenančių asmenų sudėtį kartu su tėvais ar globėjais yra skaičiuojami visi studijuojantys asmenys iki 24 metų, nepaisant jų registruotos gyvenamosios vietos, išskyrus atvejus, kai asmuo yra susituokęs ar yra susilaukęs vaikų.

Skaityti daugiau>>

Open Call for Application: 20th ASEF Summer University "Gateways to Asia and Europe: Connectivity by Land, Sea and Air"

The Asia-Europe Foundation (ASEF) has been organising bi-regional projects in the fields of student mobility and higher education cooperation since 1997. To celebrate the 20th anniversary of the ASEF Summer University Programme, ASEF will organise a 2-week educational train journey for students and young professionals on the topic “Gateways to Asia and Europe: Connectivity by Land, Sea and Air” in August/September through China, Mongolia and the Russian Federation. In this educational excursion participants will explore the concept of "connectivity" and "transportation" between the two regions – through an historic, contemporary and future lens.

Organisers warmly invite ASEM youth - students and alumni between ages of 18-30 - to apply through the Open Call for Application. The deadline is Tuesday, 5 April 2016, 23:59 GMT.

ASEF is a not-for-profit, intergovernmental organisation which strengthens relations between Asia and Europe.

ASEFSU20 is your opportunity to apply your skills and add-on a once-in-a-lifetime educational expedition!

Get on board for a funded, experience-intensive journey through China, Mongolia and the Russian Federation!


What?

The 20th ASEF Summer University (ASEFSU20) is for those who are hungry to explore the role of transportation and trade in connecting Asia and Europe – in the past, present and future. Be part of the Asia-Europe team of young professionals and students who will travel together for 2 weeks across 3 countries under the theme “Gateways of Asia and Europe: Connectivity by Land, Sea & Air".

Why?

In conjunction with the 20th Anniversary of the Asia-Europe Meeting (ASEM) process, ASEFSU20 explores the concept of "Connectivity" between Asia and Europe from 3 lenses: Human Connectivity, Trade and Economic Cooperation, and Transport. ASEFSU20 leverages on the accelerating social and economic linkages between the 2 dynamic continents.

How?

The journey passes through emerging economic corridors in these 3 countries where you will meet and learn from local communities as well as take upon real-scenario challenges on road, rail, maritime and air transportation. ASEFSU20 brings the participants together with government officials, businesses, academia and the civil society, and offers a top-tier environment for professional and personal development.

When?

2 weeks between 15 August to 5 September 2016 (final dates subject to minor changes)

Where?

Beijing (China), Harbin (China), Vladivostok (Russian Federation), Chita (Russian Federation), Irkutsk (Russian Federation) and Ulaanbaatar (Mongolia)

Apply

here by Tuesday, 5 April 2016, 23:59 GMT.


Accommodation, meals and travel subsidy will be provided for the selected participants.


For further information, check out the FAQ and the latest updates on ASEFEdu Facebook page. More questions spinning in your mind? Drop us an email at: asefsu@asef.org

Please find further information in the attached documents and the Open Call announcement below.

FAQ (frequently asked questions)

Open Call

Overview

Skaityti daugiau>>

VU SA Parlamento rezoliucijoje raginimai užtikrinti lygias galimybes studijuoti specialiųjų poreikių turintiems studentams

Vilniaus universiteto Studentų atstovybė (VU SA), išanalizavusi užsienio valstybių aukštųjų mokyklų taikomas praktikas, ragina universiteto administraciją atkreipti didesnį dėmesį į specialiųjų poreikių turinčius bendruomenės narius bei užtikrinti lygias galimybes studijuoti ne tik studentams su konkrečia negalia, bet ir turintiems mokymosi ar nervų sutrikimų bei ligų, kurios gali reikšmingai paveikti studentų mokymosi rezultatus.

Vienbalsiai VU SA Parlamente priimtoje rezoliucijoje skelbiama, kad Universitetas turi aktyviai ir tikslingai įsitraukti siekiant palankių sąlygų užtikrinimo vadovaujantis studijų prieinamumo, įgalinančių sprendimų priėmimo, planavimo, duomenimis grįstų sprendimų, efektyvaus poreikių tenkinimo, universalaus dizaino ir informacijos prieinamumo principais.

VU SA atstovės socialiniais klausimais Indrės Širvinskaitės teigimu, tai reiškia, jog Universiteto atsakomybė yra užtikrinti studijų proceso pritaikymą kiekvienam studentui pagal jo poreikius – tam turi būti sukurta infrastruktūra, o teikiamos paslaugos neturi apsiriboti vien tik finansinės pagalbos teikimu.

„Universitete turi būti priimami tokie sprendimai, kurie įgalintų specialiųjų poreikių turinčius studentus pilnavertiškai dalyvauti studijų procese bei bendruomenės veiklose. Pasigendame ir specialiųjų poreikių išsakymo galimybės, nėra poreikius surenkančio ir juos tenkinančio mechanizmo, o tokia informacija turėtų būti ne tik lengvai prieinama, bet ir išsauganti studentų konfidencialumą. Universitetas galėtų nuolat rinkti ir analizuoti duomenis apie specialiųjų poreikių turinčius studentus, semtis patirties iš užsienio aukštųjų mokyklų“, – sako I. Širvinskaitė.

Anot jos, bene ryškiausias pavyzdys galėtų būti Oksfordo universitetas, kurio interneto svetainėje galima rasti begalę reikalingos informacijos patraukliu formatu, aukštojoje mokykloje užtikrinama visapusiška pagalba ir konsultavimas.

„Oksfordą išskirčiau ir todėl, kad jis yra atviras visuomenei. Universitete veikia specialiųjų poreikių įvertinimo centras (angl. – assessment centre), studentams paslaugas teikiantis nemokamai, o ne bendruomenės nariams – už nustatytą mokestį. Apskritai, Jungtinėje Karalystėje veikia efektyvi antidiskriminacinė politika, o 2010 m. visuotinai priimtas Lygybės aktas. Tos aukštosios mokyklos, kurios nėra prisitaikiusios priimti specialiųjų poreikių turinčių studentų, gali netekti valstybės finansavimo“, – pasakoja I. Širvinskaitė.

Kitas pavyzdys, artimesnis Lietuvai – Varšuvos universitetas. Lenkija, po nepriklausomybės atgavimo, kryptingai dirbo užtikrinant negalią turinčių žmonių teises, o Varšuvos universitetas dar 2003 m. patvirtino rezoliuciją dėl gerų studijų sąlygų studentams su negalia užtikrinimo. Šiuo metu Varšuvoje studentams teikiamos transportavimo, įrangos skolinimo paslaugos, dirba studentams padedantys asistentai.

„Varšuvos universiteto pavyzdys rodo, jog kokybiškos ir visiems prieinamos studijos įmanomos ne vien didžiosiose Vakarų valstybėse ar Skandinavijoje – jos egzistuoja visai šalia Lietuvos sienų. Vilniaus universitetui šioje srityje dar reikia nemažai pasitempti“, – priduria VU SA atstovė.


Visą rezoliucijos tekstą galite rasti čia.

Skaityti daugiau>>

NORI DIRBTI ORO UOSTE?!?

UAB „LITCARGUS“ - sėkmingai aviacijos versle 22 metus dirbanti kompanija.
Pagrindinės veiklos sritys - orlaivių antžeminis aptarnavimas, aviabilietų pardavimas, keleivių aptarnavimas, krovinių eksportas/importas, muitinės tarpininkavimas ir krovinių terminalo operacijos.

UAB „Litcargus“ plečia savo veiklą ir siūlo darbą
tarptautiniame Vilniaus oro uoste:
IŠVYKSTANČIŲ KELEIVIŲ APTARNAVIMO AGENTAMS (-ĖMS)
Darbo pobūdis:
• Išvykstančių keleivių registracija;
• Bagažo registracija;
• Keleivių laipinimas į orlaivį;
• Informacijos teikimas keleiviams.
Reikalavimai:
• Geras anglų kalbos mokėjimas;
• Bendravimo su klientais patirtis;
• Komunikabilumas, dinamiškumas, sąžiningumas, atsakingumas.

AVIABILIETŲ PARDAVIMO KONSULTANTUI (-EI)
Darbo pobūdis:
Aviabilietų pardavimas, klientų konsultavimas.

Reikalavimai:
• Geras anglų kalbos mokėjimas;
• Darbo su „Amadeus“ rezervavimo sistema patirtis būtų privalumas;
• Bendravimo su klientais patirtis;
• Komunikabilumas, iniciatyvumas, atsakingumas, analitinis mąstymas.

Įmonė siūlo:
Atsakingą, dinamišką darbą draugiškame kolektyve, visas socialines garantijas, geras darbo sąlygas ir tobulėjimo perspektyvas.

CV ir motyvacinį laišką (nurodant poziciją, į kurią pretenduojate) siųsti iki 2016 m. kovo 31 d. elektroninio pašto adresu: personalas@litcargus.lt

Konfidencialumas garantuojamas. Informuosime tik pasirinktus kandidatus.

Skaityti daugiau>>

Vilniaus universiteto gimtadienio proga – iniciatyvų konkursas bendruomenei

Artėjančio Vilniaus universiteto gimtadienio proga Vilniaus universiteto Studentų atstovybė (VU SA) kartu su universiteto administracija skelbia iniciatyvų konkursą „Bendruomeniškumo skatinimas Vilniaus universitete“.

Šiuo konkursu siekiama skatinti VU bendruomenės tarpusavio bendradarbiavimą suteikiant galimybę įgyvendinti įvairiausias jos narių idėjas. „Turime puikių pavyzdžių, ką galima pasiekti bendradarbiaujant su skirtingomis grupėmis, todėl norėjome, kad ir universitete atsirastų galimybė palaikyti ir skatinti bendruomenės narius kurti kartu. Norime, kad konkursas taptų nuolatiniu ir kiekvienais metais padėtų įgyvendinti vis daugiau idėjų universiteto labui“, – sako VU SA prezidentas Andrius Uždanavičius.

VU bendruomenės reikalų prorektorės doc. Birutės Švedaitės-Sakalauskės manymu, universitete kasdien gimsta tūkstančiai naujų idėjų, tačiau daug jų ir lieka idėjomis. Iniciatyvų konkursas yra puiki proga jas įgyvendinti.

„Universitetas žavi savo įvairove – vienijame tiek daug mokslo sričių, kultūrų ir požiūrių. Džiaugiuosi, kad pagaliau atrandame galimybių padėti įgyvendinti tarp šių sienų gimstančias idėjas“, – mintimis dalijasi bendruomenės reikalų prorektorė.

Iniciatyvų konkurse gali dalyvauti bet kuris VU bendruomenės narys ar narių grupė. Konkursu siekiama skatinti bendruomeniškumą, todėl prioritetas bus teikiamas toms paraiškoms, kurių autoriai yra kelių akademinės bendruomenės grupių nariai ir kurių iniciatyvos apima kuo daugiau akademinės bendruomenės narių.

Iniciatyvos biudžetas negali viršyti 500 Eur. Iš viso iniciatyvoms įgyvendinti šiemet skirta 1000 Eur.

Užpildytas iniciatyvų konkurso paraiškas iki kovo 31 d. reikia siųsti el. paštu iniciatyvos@vusa.lt.

Paraiškos forma

Laimėjusios iniciatyvos bus paskelbtos balandžio 6 d.

Skaityti daugiau>>

Studentai išsakė savo nuomonę apie rudens semestro studijas

Nuo 2011 m. VU periodiškai du kartus per metus atliekamos pirmosios ir antrosios studijų pakopų studentų apklausos apie semestro studijas ir konkrečius studijuotus dalykus.

Studentų grįžtamajam ryšiui tobulinant studijas būtini šie elementai:

aktyvūs studentai, kurie išsako savo nuomonę;

dėstytojų, studijų programų komitetų, padalinių administracijos reagavimas į pagrįstus studentų lūkesčius dėl studijų kokybės tobulinimo;

studentų ir kitų bendruomenės narių informavimas apie pokyčius, kurie buvo įgyvendinti.

Bendra studentų nuomonė apie rudens semestro studijas

Apklausoje apie 2015–2016 m. m. rudens semestro studijas savo nuomonę išsakė 12 944 pirmosios ir antrosios studijų pakopų studentai. Tai sudaro 78,7 proc. visų rudens semestre studijavusių studentų. Pirmosios pakopos studentai buvo aktyvesni nei antrosios – apklausoje dalyvavo 80,0 proc. pirmosios ir 74,6 proc. antrosios studijų pakopos studentų (atitinkamai 10 122 ir 2 822 studentai).

Dažniausiai minėti pasiūlymai dėl studijų tobulinimo:

taikyti probleminį dėstymą, studijų metodus, įtraukiančius studentus aktyviai dalyvauti užsiėmimuose;

teikti daugiau kūrybiškumą skatinančių ir praktinius gebėjimus ugdančių užduočių;

teikti grįžtamąjį ryšį studentams apie jų savarankiškai atliktus darbus ar grupinio darbo rezultatus;

nuosekliai laikytis dalykų (modulių) aprašų;

išsamiau paaiškinti studentams studijuojant skirtingus dalykus įgyjamų žinių ir ugdomų gebėjimų sąryšį ir svarbą greta bendrųjų studijų programos tikslų ir siekinių;

užtikrinti tolygų studentų darbo krūvio paskirstymą tarp semestrų, dalykų turinio nesikartojimą skirtinguose studijų dalykuose ir skirtingose studijų pakopose.

Detalios apklausos apie semestro studijas ataskaitos su studentų komentarais pagal padalinius ir studijų programas šiuo metu rengiamos ir ne vėliau kaip iki kovo 10 d. bus paskelbtos VU vidiniame tinklalapyje, Studijų direkcijos skiltyje „Grįžtamasis ryšys“.

Studentų nuomonė apie rudens semestre studijuotus dalykus

Studentų apklausos apie atskirus semestre studijuotus dalykus apibendrinti rezultatai ir išsamūs studentų komentarai, pasibaigus apklausos vykdymui, pateikti dalyką dėsčiusiam dėstytojui ir studijų programos komiteto pirmininkui VU informacinės sistemos skiltyje „Apklausos“. Šios apklausos rezultatai nėra apibendrinami ir skelbiami viešai.

Iš viso pirmosios ir antrosios studijų pakopų studentai užpildė 19 336 dalyko anketas. Vidutiniškai vienas studentas užpildė tik 1,5 dalyko anketos. Aktyviausiai anketas pildė Gamtos mokslų, Chemijos, Istorijos fakultetų studentai. Mažiausiai aktyvūs buvo Ekonomikos, Matematikos ir informatikos fakultetų, Tarptautinių santykių ir politikos mokslų instituto studentai.

Vykdant studentų apklausas apie studijuotus dalykus, daug dėmesio skiriama bendrųjų universitetinių studijų (BUS) dalykams. Šios apklausos rezultatai skirti BUS dalykus dėstantiems dėstytojams ir Bendrųjų universitetinių studijų komisijai, atsakingai už BUS dalykų įgyvendinimo kokybės stebėseną. Kartą per semestrą pradėti organizuoti BUS dalykų dėstytojų susitikimai, kuriuose svarstomi apklausos rezultatai ir studentų komentarų pagrindų parengti pasiūlymai dėl BUS dalykų tobulinimo.

Rudens semestro apklausoje studentai vertino 51 BUS dalyką. Savo nuomonę išsakė 2847 studentai. Tai sudaro 74,4 proc. visų BUS dalykus studijavusių studentų.



Daugiau informacijos apie VU vykdomas studentų apklausas rasite čia.

Kilus klausimams ar turint pasiūlymų, maloniai kviečiame kreiptis el. p. apklausos@cr.vu.lt arba tel. 8 526 87 196.

Skaityti daugiau>>

Lietuvos studentai kviečiami dalyvauti Finansų ministerijos mokslo darbų konkurse

Vilnius, vasario 24 d. Šiais metais jau trečią kartą Finansų ministerija inicijuoja ir kviečia dalyvauti 2016 m. studentų mokslo darbų konkurse apie Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų efektyvumą. Galimybę dalyvauti turi visi aukštųjų mokyklų studentai, rengiantys savo kursinį, bakalauro ar magistro darbą ES struktūrinių fondų tema. Šeši geriausieji konkurso laureatai pasidalys prizinį fondą, kurį šiemet sudaro 3 tūkst. eurų.

„ES investicijos – tai šiandien kuriama Lietuvos ateitis. Viliuosi, kad šiai ateičiai nuoširdžiai neabejingas yra ir studijuojantis Lietuvos jaunimas, todėl tikiu, kad ir šiemet sulauksime nešabloniškų, originalių, jaunų žmonių įžvalgų apie tai, kaip sėkmingiau pasinaudoti Europos Sąjungos suteikiamomis finansinėmis galimybėmis“, – sako finansų ministras Rimantas Šadžius.

Šiais metais premijas už mokslo darbus gaus šeši laureatai. Darbai kursinio, bakalauro ir magistro kategorijose bus apdovanoti premijomis nuo 200 iki 760 eurų, taip pat bus skiriamos dvi papildomos premijos. Bendras prizinis fondas – 3 tūkst. eurų, įskaitant mokesčius valstybei.

Praėjusių metų laureatai: „Dalyvauti verta“

Praėjusių metų geriausio magistro darbo premijos nugalėtoja, Vilniaus universiteto Tarptautinių santykių ir politikos mokslų instituto absolventė Goda Pilibaitytė teigia, kad šiame konkurse rekomenduotų dalyvauti visiems, besidomintiems ES investicijų tema: „Tokio pobūdžio konkursai motyvuoja ne tik labiau domėtis Europos Sąjungos teikiamomis galimybėmis, bet ir pagrįsti jų tikslingumą, įgyvendinimo efektyvumą bei įvertinti realią naudą. Aš pasirinkau magistro darbo temą dar nežinodama apie šį konkursą, kadangi visuomet aktyviai domėjausi įvairiomis su ES susijusiomis temomis. Tačiau dalyvavimas konkurse suteikė galimybę susipažinti su kitų studentų, rašiusių ES investicijų tematika, darbais, sutikti autorius gyvai bei įsitraukti į tolesnę diskusiją su studentais ir darbų vertinimo komisijos nariais,“ – komentuoja G. Pilibaitytė.

G. Pilibaitytei pritaria ir 2015 m. konkurse geriausio bakalauro darbo kategorijoje laimėjęs Vilniaus Gedimino technikos universiteto absolventas Povilas Kriaučeliūnas. Jis sako, kad tokie konkursai ne tik motyvuoja domėtis ES investicijomis, tačiau ir skatina studentų pilietiškumą: „Rašydamas studentas vadovaujasi ekonomikos teorijomis, moksliniais tyrimais ir kitų šalių patirtimis, stengiasi pateikti praktinius pasiūlymus, kurie galėtų būti naudingi Lietuvai skatinant vidaus rinkos plėtrą ir pritraukiant papildomų užsienio investicijų. Be to, šis konkursas paneigia tarp studentų vyraujančią nuomonę, kad darbą, į kurį įdedi be galo daug savo laiko ir pastangų, skaitys tik tavo darbo vadovas ir recenzentas. Malonu žinoti, kad tavo darbas atrodo įdomus ir institucijoms, kurios užsiima jame nagrinėjama praktine veikla“, – pabrėžia praėjusių metų konkurso laureatas.

P. Kriaučeliūnas teigia, kad dalyvavimas konkurse jam buvo įdomus ir dėl to, kad visi studentai yra pakviečiami į Finansų ministeriją, susitinka su vadovybe. Anot laureato, ne kiekvienam tenka paspausti ranką ir pabendrauti su pačiu finansų ministru.

2016 konkurso nuostatai:

Konkursui gali būti teikiami einamaisiais mokslo metais (t.y., nuo 2015 m. rugsėjo 1 d. iki 2016 m. liepos 1 d.) ginami darbai.

Studentų darbai bus vertinami pagal šiuos kriterijus: darbo aktualumas (naujumas); darbo analitiškumas/ studento gebėjimas įsigilinti ir atskleisti darbo temą; praktinis darbo išvadų pritaikomumas; darbo svarba ES struktūrinių fondų investicijų (ESI) efektyvumo vertinimui ar stiprinimui Lietuvoje/ kitose ES valstybėse.

Studentai, planuojantys dalyvauti konkurse, apie ketinimą turi pranešti iki 2016 m. gegužės 16 d. imtinai, o darbų kopijos su visais reikiamais dokumentais turi būti pateiktos vertinimui iki 2016 m. liepos 17 d. imtinai.


Išsamesnė informacija ir konkurso nuostatai skelbiami ES investicijų svetainėje.

ES struktūrinės paramos valdymo departamentas
(8 5) 2199 303
esinvesticijos@finmin.lt
www.esinvesticijos.lt

Viešųjų ryšių skyrius
(8 5) 2390 022
Vrs@finmin.lt
finmin.lrv.lt

Skaityti daugiau>>

UNICA would like to kindly inform you about the student conference "The Golden Wall"

UNICA kviečia į studentų konferenciją "The Golden Wall", kuri vyks Suboticoje (Serbija), kovo 31 - balandžio 1 dienonis. Registracija tęsiasi iki vasario 26 d.

UNICA would like to kindly inform its member universities about the student conference "The Golden Wall", which will take place on 31 March 2016 – 01 April 1 2016 in Subotica, Serbia.

"The Golden Wall' is a conference with 'the wall' as its subject; both literally and figuratively; the wall which Europe has developed in its mind; the walls which it builds on its outer borders. Following the recent European decision to strengthen Frontex, individual EU members are now also taking initiatives in order to, in their eyes at any rate, defend Fortress Europe against the invasion of refugees. Europe is ruled by fear [...].

The Golden Wall' is part of a special art project initiated by BOZAR, Centre for Fine Arts in Brussels, in the context of 'NEXT GENERATION, PLEASE', an exposition which will take place in May 2016 and which concerns how a new generation is reflecting about Europe. Guy Dermul, theatre director and artist, came up with the idea of holding a ROUND TABLE CONFERENCE between students representing every EU member state, according to the European Council. Mathias Ruelle, filmmaker, will record the full conference on camera. The recorded images will be projected onto a 360° video-installation at the exposition in BOZAR in May 2016 [...].



Student will:
be guaranteed a spot to the conference
be provided with accommodation (1 night), breakfast, lunch and dinner
be involved in several discussions around the actual topic of EU and the refugee crisis. Discussions will be chaired by the political economist and writerPhilippe Legrain
have the opportunity to visit Subotica
Students - if selected by the organisers - can be reimbursed of their travel expenses.

The deadline for registration is 26 February 2016.

More information about the project can be found on the official website for the conference.

Skaityti daugiau>>